• OUDJAARSDAG GEOPEND VAN 10:00 - 17:00 UUR
  • PROFITEER NU NOG VAN DE HUIDIGE PRIJZEN VAN 2022; wacht niet te lang met bestellen!
service text

Service & Garantie

Overzicht van garanties en registratie mogelijkheden per merk?

Bent u op zoek naar contactgegevens van een merk of zoekt u apparatuur van een bepaald merk?

KLIK HIER voor een overzicht van onze merken.

Algemene voorwaarden

Stuur, indien hierom wordt gevraagd, altijd de originele aankoopnota mee. 
De garanties hebben betrekking op inbouwapparatuur. Mengkranen, klein huishoudelijke apparaten en Side by Side koelkasten vallen niet onder deze regeling, mits anders vermeld.
 Houd goed in de gaten of u binnen een termijn van ca. 6 weken een garantiecertificaat met een eventueel meegestuurde 
aankoopnota ontvangt van de importeur.

Service aanvraag

Een garantie/ serviceverzoek kunt u indienen bij Budgetplan, of rechtstreeks bij de fabrikant.

U kunt er dus voor kiezen om het defect van de apparatuur bij ons te melden waarna wij de storing aan de desbetreffende fabrikant/importeur doorgeven of het defect rechtstreeks bij de fabrikant te melden. 

De service wordt tevens door de fabrikant verzorgd. Als u direct een servicebezoek wilt maken kunt u contact opnemen voor een afspraak met de genoemde fabrikanten.


Klacht doorgeven?

Heeft u een bepaalde klacht of bent u niet tevreden? Neem dan contact met ons op:

Tel: 0180-442322
Email: info@budgetplan.nl

Uitgesloten van garantie

De fabrikant sluit bij levering van de apparatuur de garantievoorwaarden, met daarin de bepalingen wanneer aanspraak op garantie vervalt. Lees deze zorgvuldig na!

De bepalingen omvatten in ieder geval:


  • Storingen als gevolg van ondeskundig installeren
  • Repareren of modificeren door derden
  • 
Oneigenlijk gebruik
  • 
Bij sprake van opzet of grove nalatigheid door gebruik(st)er

  • Niet technische storingen, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van zogeheten apparaat vreemde voorwerpen

  • Licht breekbare onderdelen zoals glas en/ of kunststof onderdelen
Fabrieksgarantie

U krijgt 2 jaar fabrieksgarantie en service op alle apparatuur die u bij Budgetplan koopt, tenzij anders aangegeven.

Sommige fabrikanten bieden een extra garantie aan, zoals 5 jaar ipv 2 jaar. b.v. bij aankoop van 4 apparaten of meer.


U dient deze extra garantie zelf aan te melden bij het desbetreffende merk binnen 14 dagen na aankoop, tenzij anders aangegeven. 
Indien u zich niet aanmeld, vervalt de extra garantie en heeft u alleen recht op de standaard garantie.
 Voor de extra garantie geldt afwijkende garantie voorwaarden, en is verschillend per merk of leverancier.

Op inbouwapparatuur die u koopt bij Budgetplan ontvangt u standaard 2 jaar fabrieksgarantie en service, tenzij fabrikanten andere voorwaarden hanteren.

Bepaalde fabrikanten bieden naast de standaard 2 jaar fabrieksgarantie, 5 jaar garantie, bijvoorbeeld bij aankoop van meerdere apparaten van hetzelfde merk. U dient te allen tijde zelf de gegevens van uw apparatuur schriftelijk of per internet te registreren bij de fabrikant. Garantie registraties lopen niet via Budgetplan.

Neem rechtstreeks contact op met de fabrikant

Een klacht, technisch defect of storing kunt u melden bij Budgetplan, maar u kunt ook zelf direct contact opnemen met de fabrikant voor bijvoorbeeld een monteursbezoek. U heeft dan zelf de regie in handen voor wat betreft een datum en tijdstip.
Klik hier voor een overzicht van onze merken.

De door ons aangeboden aanvullende garanties doen echter niets af aan de wettelijke garantie waar u als klant recht op heeft.

Overzicht van garanties en registratie mogelijkheden per merk?

Bent u op zoek naar contactgegevens van een merk of zoekt u apparatuur van een bepaald merk?

Klik hier voor een overzicht van onze merken.

Algemene voorwaarden

Stuur, indien hierom wordt gevraagd, altijd het originele aankoopbewijs mee.  De garanties hebben betrekking op inbouwapparatuur.

Uitzonderingen gelden voor mengkranen, klein huishoudelijke apparaten en Side-by-Side koelkasten, mits anders vermeld. Houd goed in de gaten of u binnen een termijn van ca. 6 weken een garantiecertificaat met een eventueel meegestuurde aankoopnota ontvangt van de fabrikant.

Service aanvraag

Een garantie/ serviceverzoek kunt u indienen bij Budgetplan of rechtstreeks bij de fabrikant.

U kunt ervoor kiezen om het defect van de apparatuur bij ons te melden waarna wij de storing aan de desbetreffende fabrikant/importeur doorgeven of het defect rechtstreeks bij de fabrikant te melden.  De service wordt door de fabrikant verzorgd. Als u direct een servicebezoek wilt maken kunt u contact opnemen voor een afspraak met de genoemde fabrikanten.

Klik hier voor een overzicht van onze merken.

Klacht doorgeven

Heeft u een bepaalde klacht of bent u niet tevreden?

Bij een technisch defect of storing kunt u zelf direct contact opnemen met de fabrikant voor bijvoorbeeld een monteursbezoek.
U heeft dan zelf de regie voor wat betreft een datum en tijdstip. Voor meer info per merk: klik hier

Of neem contact met ons op:

Tel: 0180-442322
Email: info@budgetplan.nl

Uitgesloten van garantie

De fabrikant sluit de garantievoorwaarden bij levering, met daarin alle garantievoorwaarden en uitzonderingen.
Lees deze zorgvuldig na. De bepalingen omvatten o.a.:

  • Storingen als gevolg van ondeskundig installeren.
  • Repareren of modificeren door derden.
  • Oneigenlijk gebruik.
  • Bij sprake van opzet of grove nalatigheid door gebruik(st)er.
  • Niet technische storingen, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van zogeheten apparaat vreemde voorwerpen.
  • Licht breekbare onderdelen zoals glas en/ of kunststof onderdelen.
Fabrieksgarantie (2 jaar)

U krijgt 2 jaar fabrieksgarantie en service op alle (inbouw)apparatuur die u bij Budgetplan koopt, tenzij anders aangegeven. Sommige fabrikanten bieden extra garantie aan, zoals 5 jaar ipv 2 jaar. b.v. bij aankoop van 4 apparaten of meer.

Deze extra garantie dient u zelf te registreren bij het desbetreffende merk binnen 14 dagen na aankoop, tenzij anders aangegeven.

Indien u zich niet aanmeld, vervalt de extra garantie en heeft u alleen recht op de standaard fabrieksgarantie. Voor de extra garantie geldt afwijkende garantie voorwaarden en is verschillend per merk of leverancier.

Back to top